Avskedsbrevet

By the_ponny_rider Thea Filipsson till Lidens Baronesse
 
I Januari säger jag hejdå till Windy för ett tag❤️😢Då hon flyttar till Maja Svensson
Våra 5 år tillsamans har vart fantastika💛 Du kom hem till oss i en snö storm när du bara var tre år ❤️De första månaderna jag hade dig så slet vi med att rida i skogen med tårar och svett.💙 Jag minns andra gången jag red dig, då trampade du på något slags stenblock och snubblade baklänges upp på bakbena och vi bägge hamnade i marken
❤️ Jag minns även första Pay & Jump då mådde jag illa för jag trodde inte det skulle gå bra men det gjorde de.
❤️Med två år i skogen slet vi😅 De tredje året var vi ute på tävlingarna med blod och tårar😢
❤️ Det sista året har vart både tragiskt och Fantastikst❤️ I början av 2015 så fick du en pinne i kotleden ibak😢Och du kunde knappt gå💙😢Vi åkte i. Till veterinären och dem fick operera dig😢Men dem sa att hon kanske inte skulle överleva😢Tre timmar på operations bordet låg du där och dem fick inte ut pinnen😭Dem var tvunga och väcka henne
❤️Men efter tre månaders vila kom vi igång igen❤️Med en pigg Windy❤️Vi startar vår första tävling efter skadan och vi går in och vinner🏆 Senare i sommar så kvalar vi in till sugar cupen 🏆Och vi går till final och kommer tvåa i hela Svergie av 350 ryttare🏆👍🏻 Sen har det gått bra hela året
❤️ Med blod svett och tårar har vi kämpat Tillsamans i fem år och nu är de Majas tur att ta över och tävla
 
❤️  Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta Windy❤️❣🔛🔝 
Din Thea
 
Reflektion
Det finns mycket i hjärtat på en liten tjej som under dessa fantastiska år med blod ,svett och tårar kämpat för sin rätt att få vara tillsammans med sin älskade ponny. Åren som gått tillsammans med Windy, har gett ett trettonårig flicka mod att trots mobbing och kontroverser, stå för sina åsikter och gett henne en styrka i att kämpa för den idrott hon älskar mest av allt och gärna vill fortsätta med. 
Som hon tidigt sa en gång  -"Farmor det är konstigt för på hästryggen kan jag till och med räkna bra"  Vi lämnar alla en ponny som bär på många hemligheter - vi vet en del men inte allt.
Farmor och Farfar
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: