Ponnyfarmor på Pay & Jump

Det är mer än fem år sedan jag hoppade en bana. Då på min fuxmärr Melissa som jag egentligen tvingade att träna dressyr, fast hon hade en stor förtjusning till hoppning - och talang dessvärre. Idag var barnbarnet som rider 6 åriga låneponnyn Zinnia i Ulllared för att inhandla kläder med familjen och jag tog chansen att pröva vingarna. Kyrkobacka Stall & Ridhus var målet och från stallet var vi tre ryttare och tre ponnyer. Vår lilla C ponny Lidens Baronesse skulle med Emma i sadeln se till att genomföra Emmas första start någonsin. Och Zinnia min första hoppning (förutom några skutt). Nåväl PAY & JUMP Är en bra form för utbildning av såväl ryttare som hästnoviser. Det är en bra form för hästarna att få lära sig vänta på sin tur - ladda upp,genomföra och tagga ned. I dag fick vi också två väldigt bra och felfria rundor på duktiga ponnyer. Så visst - vi investerade i varsin fin rosett :)
 
 

Kommentera här: